Doordeweeks is het vaak wel goed te doen om gezond bezig te blijven door ons vaste ritme, maar in het weekend word het lastiger.
Geen vaste eettijden en daarnaast teveel verleiding om gewoon even wat makkelijks te eten zodra er wat op je pad komt. Hierdoor doen we eigenlijk weer een stap terug terwijl we doordeweeks een stap vooruit hebben gezet.

Wat als je niet een hele stap terug zou zetten in het weekend, zodat je maandag niet weer overnieuw hoeft te beginnen, alleen een paar kleine aanpassingen en je zo weer goed bezig bent, zodat je verder komt.
Hier 3 tips.

1. Bereid eten voor, en neem er een uurtje de tijd voor. Dingen zoals gezonde snacks (groente, gekookt eitje) en zorg dat je quinoa gekookt is of je al kipreepjes gebakken zijn. Als ze er liggen, pak je ze sneller. Ze liggen er toch 😉

2. Kies 3 dingen die je sowieso wel gaat eten, denk aan een gezond ontbijt, een zelfgemaakte salade, een soepje of een blikje tonijn, in plaats van letten op wat je allemaal niet mag eten.
3. Plan alvast een training in, spreek met een trainingsmaatje af of plan een groepsles in. Ik heb gemerkt dat als ik het druk heb overdag, ik me training laat staan en dan er niet aan toe kom. Daarom doe ik me training in de ochtend, dat werkt ook goed.

Zo hou je het simpel, zonder teveel regeltjes.